Retningslinjer for messestand

I 2018 stod vi klar med en messestand, der på flotteste vis, kommer til at sælge buejagten under FADB på messer og shows rundt om i landet. Vi vil meget gerne låne messestanden ud til vore lokale ildsjæle, med det mål at præsentationen af vor passion bliver lidt mere ensrettet, end den har været tidligere.

– Med vores brochure, velkomstpakke og messestand, har vi skabt et look, der er genkendeligt og som harmonere i budskab og design, et look der kommer til at udgøre vores ansigt udadtil. Med dette ensartede udtryk og blikfang kommer vi til at fange interessen og lede folk på messerne hen mod os, siger FADB’s messeansvarlig, Kim Parking.

Med det mål for øje har vi her udarbejdet en rettesnor for udlån, brug og aflevering af standen, som vi håber, I vil tage godt imod.

Bestilling af udstyr:

  • Udstyret bestilles hos Kim Parking (20 77 22 49) (kim.f.parking@gmail.com) i så god tid som muligt, da der skal være tid til bestilling af vognmand.
  • Er messepladsen bestilt af FADB’s messeansvarlig vil denne kontakte lokalforeningerne for at finde frivillige.

Aflevering og tilbagelevering:

  • På adressen, hvor standen modtages fra vognmanden, skal det være muligt at køre med palleløfter og lægge udstyret i tørvejr, hvis der ikke er nogen hjemme.
  • Efter messen er overstået pakkes materielt som ved modtagelse, hvorefter det afhentes af vores vognmand.
  • Er der en lettere måde at gøre det på – evt. gennem tredjepart – aftales dette med Kim Parking.

Behandling af udstyr:

  • Udstyret, der bl.a. er lavet af aluminium, er pga. den lette vægt sårbart for større tryk og slag, hvorfor vi bede om, at det behandles med forsigtighed.

Opsætning af udstyret:

  • Messeudstyret kan opsættes i fuldt omfang eller i sektioner, alt efter hvad pladsen tillader. Der bør dog ikke udskiftes elementer af standen, for at gøre plads til eksterne opsætninger eller borde mm.
  • Det vil være fint med et trofæ, en plante eller grej, som vil kunne komplimentere standpladsen på en smagfuld måde.
  • Lad venligst være med at overfylde standen med eks. 3D dyr, camouflagetøj, bunker af pile og releasers eller lignende effekter. Standen fremstår flottest og præsenterer hovedorganisationen bedst, hvis tingene er strømlinede og stringente gennem hele messeperioden.
  • Selvom det giver lidt ekstra arbejde er det vigtigt at spotlys altid monteres, da det giver baggrundsvæggene og billederne mere glød.
  • Vi er forskellige og har hver vore kvaliteter, men buejægere er jo passionerede og vil gerne fortælle om buejagten, så det skal vi bare fortsætte med på den sædvanlige udadvendte måde … 😊
  • Er der pladsmangel på standen, er det klart, at man må afvige fra retningslinjerne og være “lidt kreativ” med opstillingen, men det vil være ønskværdigt, at der stræbes efter at bruge alle billeder og vægge, hvis det kan lade sig gøre … så længe det altså ser stilrent ud.

Standen består af:

  • 3 udklappelige baggrundsvægge som er 3 m lange 2,25 m høje og 25 cm dybe.
  • 1 søjle med billeder af buer.
  • 2 rollups (for tiden med hjortevildt).
  • 1 projektor med en rollup-skærm og en Blu-ray afspiller.
  • 1 brochureholder (harmonika).
  • 1 bord med print af rådyr.
  • 1 hvidt folde-ud bord.
  • 1 par borde med to tilhørende stole, som man selv skal samle og skille ad. (venligst hold styr på skruerne).
  • 3 bueholdere (klemmer) til at stille buer på gulv eller bord.
  • 9 spotlys med ledning og klemmer til messevæggen.
  • 1 kabeltromle.
  • Div. forlængerledninger og bordholdere til brochurer.

Vi arbejder på at udvide sortimentet og udskifte løbende og er åbne for feedback.

Det skal du have med:

  • Compoundbuer i et antal, som svare til, hvor mange I er på standen.
  • 1 traditionel bue med pil.
  • 1 klods med udstillingspilespidser hvis den haves (vi arbejder på at opbygge en specifikt til standen).
  • Som nævnt tidligere så tag blot nogle få effekter med, hvis I føler for det, men undgå gerne at standen kommer til at ligne et kræmmermarked.
  • Er der plads til projekter og lærred, så medbring gerne en Blu-ray film.

Bespisning:

  • FADB står for bespisning efter nærmere aftale.
  • Oplys venligst hvor mange der bemander standen hver dag, samt hvem de er og hvilken lokalforening, de kommer fra.
  • Er du i tvivl, så spørg Kim Parking.
  • Man lægger selv ud, hvorefter dokumentation sendes til Parkings mobilnummer (20 77 22 49) og pengene overføres på mobilepay.

Standen og grejet fornyes fra tid til anden og udvides med hjælpemidler.
Meld gerne tilbage hvis der opstår mangler eller behov.
Vi svarer gerne på spørgsmål, så hvis du er usikker: skriv kim.f.parking@gmail.com eller ring 20 77 22 49.

Skriv et svar